Skab trivsel for dine medarbejdere (2 moduler)

3. sep. 2024, 9.00 - 16.00
Kursusforløb
Afholdelsessted
Aros
Aros Allé 2
Tilmeldingsfrist
19. august 2024
500,00 kr.
Ledere
Åben
0 3

Oplever du at travlhed og forandringer mere er reglen end undtagelsen - at mål og leverancefokus har så stort fokus, at det ind imellem går udover trivslen? Så deltag på denne trivselsuddannelse for ledere og bliv klogere på trivsel, mistrivsel og stress, og lær hvordan du med din nysgerrighed, kan skabe trivsel og lede dine medarbejdere udenom arbejdsmæssig mistrivsel og stress.

På denne uddannelse får du:

• Konkrete værktøjer til at arbejde med at fremme trivsel i hverdagen.
  • Indsigt i hvad trivsel, mistrivsel og stress er for en størrelse, og hvorfor det er vigtigt for dig som leder at have denne viden.
  • Styrket dine kompetencer så du bliver endnu bedre til at lede et godt psykisk arbejdsmiljø.
  • Styrket brugen af et af dine essentielt ledelsesværktøjer, nemlig din nysgerrighed.
  • Inspiration til håndtering af mistrivsel og stress samt hvordan du som leder taler om og træner dig selv og dine kolleger til at navigere med, det der er.

Brug din nysgerrighed

Trivselsuddannelsen for ledere sætter spot på, hvordan du som leder kan bruge din nysgerrighed til at skabe trivsel og lede dine medarbejdere udenom arbejdsmæssig mistrivsel og stress.

Mistrivsel har store konsekvenser for både forretningen og de medarbejdere som skaber resultaterne for forretningen. Argumenterne for at gøre noget ved problemet er derfor mange. Og du skal som leder kunne spotte mistrivsel, før det bliver til stress og kunne sætte de rigtige samtaler i gang i din afdeling/dit team, fx om travlhed og forandringer.

Perspektiver og sparring

På uddannelsen får du forskellige perspektiver på ledelsesopgaven, når det handler om trivsel, mistrivsel og stress. Undervisningerne tager afsæt i seneste forskning, og du bliver introduceret til forskningsbaserede dialog-værktøjer, som du kan gå hjem og implementere straks.

Mellem dagene har du mulighed for individuel sparring med underviserne fra Finansforbundet.

Datoer
Uddannelsen er to fysiske undervisningsdage, hvor rammerne er valgt til at inspirere og vække din nysgerrighed.

Modul 1: 3. september 2024 kl. 9-16.
Modul 2: 25. september 2024 kl. 9-15.

Kan du ikke deltage i Aarhus, så har vi også denne uddannelse på Eksperimentarium i København. Se her

Om underviserne
Birgit Kjeldsen er trivselskonsulent i Finansforbundet. Birgit uddannet stressrådgiver, ledelsescoach, proceskonsulent og mediator og har i mere end 20 år arbejdet med organisationsudvikling og psykiske arbejdsmiljø-tematikker blandt andet i SKAT og Rigspolitiet. Birgit underviser på begge moduler.

Pernille Steen-Pedersen har en Ph.D i ledelse og er ansat som adjunkt på Institut for Ledelse, Politik og Filosofi på CBS. I sin forskning har hun særligt fokus på følelsesmæssige krav i arbejdslivet og hvordan vi kan blive bedre til at forstå og hjælpe hinanden i håndteringen af sådanne krav.

Pernille er forfatter til bøgerne ”Slip stress ud af skammekrogen” samt Stress og skam i arbejdslivet-en guide til Fælles Forebyggelse.

Forud for sin afhandling arbejdede Pernille 10 år i Beskæftigelsesministeriet, hvor hun bl.a. arbejdede med sygefravær. I sit seneste forskningsprojekt har hun udviklet og afprøvet nye forskningsbaserede stress-værktøjer, læs mere om forskningsprojektet på: https://vpt.dk/stress-projekt. Pernille underviser på modul 2

Betaling
Du modtager en faktura ca. 14 dage før start. Ønsker du denne udstedt til din arbejdsgiver, bedes du informere os om dette ved enten tilmelding eller ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk.

Afbud
Du kan gratis melde afbud optil 14 dage før arrangementsstart. Efter denne dato vil du ikke få dit deltagergebyr tilbagebetalt.

Dine oplysninger bliver delt med underviser
Dit navn samt mailadresse deler vi med underviser og kursus udbyder. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige deltagere.

Pernille Steen-Pedersen

Birgit Kjeldsen

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund