Menu luk

Her er bankerne med de mest tilfredse kunder

Privatkunderne har aldrig været mere utilfredse med deres bank end nu. Men der er alligevel flere banker, der oplever stigende kundetilfredshed, viser ny analyse.

16. sep. 2024
1 min

Spørger man kunderne er der ingen tvivl om, hvilken bank der har den højeste kundetilfredshed.
Det viser en analyse, som analysehuset EPSI har lavet.

Blandt de ti banker, der er med i analysen, er det Sparekassen Kronjylland, der klarer sig bedst, mens Danske Bank omvendt klarer sig dårligst.

”Kronjylland er især stærke til elementer relateret til en stærk kunderelation (interesse, forståelse af behov og yder den behøvede hjælp). Samtidig har de et setup, der gør rådgiveren/banken i stand til at træffe hurtige beslutninger, hvilket er en succesformel for dem,” siger Sofie Breum, Country Manager, EPSI Rating Danmark, i en skriftlig kommentar til analysen.

Analysen er lavet på baggrund af interview med 2.808 privatkunder, som er omregnet til en score mellem 0 og 100. Årets største stigning i kundetilfredsheden findes hos Sydbank, men også Sparekassen Danmark og Spar Nord går frem.

Se hele listen nedenfor.

(Artiklen fortsætter efter boksen)
"Kombinationen af økonomisk succes for bankerne og en oplevelse af manglende kundepleje har bidraget til den fortsatte nedgang i kundetilfredsheden, som vi ser i år."
- Sofie Breum, Country Manager, EPSI Rating Danmark

Historisk lav kundetilfredshed

Ser man overordnet på kundetilfredsheden går den tilbage. Den er samlet historisk lav i år.

Det er femte år i træk, at EPSI’s analyse viser en støt faldende kundetilfredshed blandt de danske privatkunder.

”Kombinationen af økonomisk succes for bankerne og en oplevelse af manglende kundepleje har bidraget til den fortsatte nedgang i kundetilfredsheden, som vi ser i år. Men der er også gode takter at spore. Særligt når det gælder relation til bankrådgiverne, der har stor betydning for kundetilfredsheden,” siger Sofie Breum.

Seneste nyt